Autós kibeszélő

Értékeld a témát:
Válasz küldése
Avatar
Neo
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: szomb. jan. 27, 2018 12:42 pm

pén. feb. 09, 2018 12:28 pm

Remélem jó címet választottam a témának. Amit ide én elképzeltem azok a következők lennének:

- Bemutathatod a többieknek, hogy milyen autód van, volt
- Elmesélheted eddig min mentél vele keresztül
- Beszélhetsz a jövőbeni terveidről vele
- Ha nincs autód, akkor elmondhatod, hogy mit szeretnél venni majd, ha eljön az ideje
- Mi az álomautód
- Ha több álomautód van, akkor mi az, amit elérhetőnek is látsz, és meg fogod tudni valósítani
- Ha szoktál hazai autós találkozókra járni, akkor melyikre, hova, mikor... Esetleg össze is futhatunk valamelyiken ;)

Nagyjából valami ilyesmi lenne röviden a téma lényege! :) Kezdeném is a sort, hogy ne legyen túl üres az első poszt!

Nekem 2015-ben lett meg az első autóm, amely 98-as szürke színű Volkswagen Passat B5 kombi volt, papíron 110 lóerős 1.9 TDI-vel, de valójában a nem gyári program miatt olyan 120-130-at tudott nagyjából. Szerettem nagyon, voltak is terveim vele, de 2016 nyarán megváltam tőle, akkor így nézett ki:

Kép Kép Kép

VWantedra sem jutottam el vele, mert közbe jött egy lehetőség, amit végül nem is hagytam ki és azzal járt, hogy be kellett áldoznom érte a Passatot.

Ez a lehetőség pedig az azóta is tartó projektem, és régi vágyam, egy Nissan 200SX S13. Hosszú ideje tagja vagyok Facebookon egy SX-ekkel, Z-kkel, Skyline-okkal foglalkozó csoportnak, ahol jelen vannak az országból hozzájuk értő emberek és cégek is, többek közt a Red Sun Service, a Stefan Zorst Racing, és a Járművész Kft. is. Ebben a csoportban találtam rá az akkor még eladó "pignose" S13-ra, és gyorsan fel is vettem a kapcsolatot az eladóval, kérdeztem a jármű állapotáról, és addig addig beszéltünk róla, hogy nagyjából egy héten belül el is mentem megnézni élőben. Szerencsémre közel volt a lakóhelyemhez, nagyjából 20km-re, szóval ez nem okozott különösebb gondot. A körbenézésre magammal vittem egy karosszérialakatos ismerősömet is, hogy szakmai szemmel is nézzen rá valaki, menyire lesz sok munka rajta. Végülis júniusban eladtam a Passatot, hogy megvehessem a Nissant 2016. június 11-én, és ezzel elinduljak egy hosszú, nehéz úton.
Kép Szépen lassan elkezdtem felvenni a kapcsolatot a szükséges emberekkel, és megbeszélni mindenkivel, hogy mi lenne a cél, mire lesz szükség, stb. Jelenleg a projekt ott tart, másfél év után, hogy az autó ki lett lakatolva, kapott néhány új üvegszálas műanyag elemet, többek közt első sárvédőket, csomagtérajtót, stb... Ezeket a Járművész Kft. gyártotta le, és illesztette fel, és ezek után jöhetett az új fényezés. A Ferrarik verseny-piros színére, a Rosso Corsára esett a választás. Össze van rakva, most arra várunk, hogy megkapjuk az Ausztráliából érkező vezérlés szettet (vízpumpa, görgők, állítható fokolókerekek, gates verseny vezérműszíj), utána ez bekerülne, kapna egy olajcserét (motor, váltó, difi), új szűrőket, stb... Mindezek után pedig jöhetne haza, hogy várjon a forgalomba helyezésre.
Kép Miért halad ilyen lassan? Mert akik dolgoztak eddig rajta, nem csak ezzel foglalkoztak. A legtöbbet a Járművész Kft-nél volt eddig, jelenleg is ott van. Ez egy versenyautó építésre szakosodott cég főleg, mely foglalkozik versenyautók (drift, drag, time attack, meg amire igény van) 0-ról való megépítésével, üvegszálas és szénszálas elemek legyártásával, meg még a jó ég tudja mivel. Legutóbbi projektjük egy V8 turbós Nissan Silvia S15 volt, melyet az amerikai Formula Drift bajnokságra készítettek. Na most ilyen építések mellett gondolhatjátok mennyi idő van foglalkozniuk az én utcára készülő Nissanommal, de szerencsére én türelmes vagyok.

Ha minden jól megy, akkor idén nyáron már utcára kerülhet az autó. Papírozás után kapni fog egy HSD coilovert, poliuretán szilenteket, egy TurboWorks cat-back kipufogórendszert, meg 18"-os alufelniket kezdésnek. Teljesítmény tuning is van tervben, de az zsebbe nyúlós dolog lesz megint csak, mert a CA18DET, ha nem megfelőlen van hozzányúlva, akkor gyorsan meghal. Ezért nem is szeretik sokan, pedig egyébként jó motor, csak nem apránként kell építgetni, hanem egyszerre kell megcsinálni mindent rajta az igényekhez mérten, akkor tartós és stabil lesz, különben tényleg széthullik.

Ez lett volna az én beszámolóm az autóimról és terveimről. Remélem tőletek is olvashatok majd hasonlókat! :)
Kép
Avatar
Sunny84hun
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 10:51 am

szomb. feb. 10, 2018 11:10 am

Ha én leírnám a történetem lemenne a nap ujjam elkopna :D egy szóval - Honda - ,, jelenlegi gyöngyszemem egy épített accord k24 turbó 305 pacival
Honda poowwwaaaa , vtec non stop open :)
Avatar
Neo
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: szomb. jan. 27, 2018 12:42 pm

szomb. feb. 10, 2018 11:27 am

Sunny84hun írta:
szomb. feb. 10, 2018 11:10 am
Ha én leírnám a történetem lemenne a nap ujjam elkopna :D egy szóval - Honda - ,, jelenlegi gyöngyszemem egy épített accord k24 turbó 305 pacival
Azért próbálkozz meg vele majd! :) Én is rövidre fogtam, tudnék még mit írni, de elég ennyit tudni egyelőre. ;)
Kép
Értékeld a témát:
Válasz küldése
  • Információ
  • Ki van itt

    Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég