NFS'15 általános információk

Értékeld a témát:
Lezárt
Avatar
RexInfernum
Site Admin
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: szomb. jan. 27, 2018 3:06 am
Tartózkodási hely: United Kingdom

vas. feb. 04, 2018 8:00 pm

Kép

Műfaj: Racing video game, Open world
Fejlesztő: Ghost Games
Kiadó: Electronic Arts
Motor: Frostbite
Megjelenés: 2015. november 3. (Első verzió kiadásának dátuma)
Platformok: PlayStation 4, Xbox One, Windows

Az NFS'15 gyökerei az Underground részekig nyúlnak vissza, amelyek kétséget kizáróan a legjobbak voltak az NFS történetében. Ezekből megkaptuk az éjszakai versenyzések adrenalinnal átitatott hangulatát, a hihetetlenül változatos és részletes tuningolási lehetőségeket, na és egy kis rendőrösdit is, aminek eredménye egy jó erős nosztalgiabomba lett, ami úgy robban az arcunkba, hogy majd lerepülünk a székről. Persze még mindig egy arcade, azaz kissé buta és egyszerű autós játékról van szó, ahol úgy farolhatunk le a szerpentinek oldalán 750 lóerős kocsinkkal, mintha nem lenne fizika vagy holnap. A Need for Speed még mindig az a játék, ahol szalagkorlátról szalagkorlátig vágódhatunk, nekicsapódhatunk a szembe forgalomnak, feldönthetjük a város összes közlekedési tábláját és villanyoszlopát, miközben az autónkon épp csak behorpad a motorháztető. De jól van ez így, ha valaki szimulátorra vagy életszerűségre vágyik, az valószínűleg tudja, hogy nem ebben a sorozatban kell keresnie azt.

A rendszer részét egy jól felépített fejlődési szisztéma is képezi, ami gyakorlatilag szériatartozék már minden autós játék esetében. Jelen esetben két dolog miatt kell padlóig tolnunk a pedálokat: pénz és hírnév. Az elsőből új autókat és alkatrészeket vásárolhatunk magunknak, az utóbbiból pedig szélesebbre tárhatjuk a választékot ezekből illetve a végrehajtható versenyekből. Pontot, azaz reputációt kapunk szinte minden megmozdulásunkért, melyeket különféle kategóriákba sorol a játék. Speed pontokat kapunk, ha száguldozunk, drift pontokat gyűjthetünk farolgatásokért, Outlaw eredményeink pedig annak tükrében növekednek, minél több kárt okozunk a városban, vagy minél több rendőrt sikerül bolonddá tennünk. Akad még egy Team pont is, melyet a csapatunkkal történő bandázásért kapunk, aminek a lényege az, hogy versenyek közben legyünk minél közelebb csapattársainkhoz.

A történet központi elemét képezi az előbb említett csapatunk, akikkel az intro gyors lepörgetése után azonnal megismerkedünk. Négy fiatalról van szó, akiknek az élete a pörgés, a sebesség, és a pöpec verdák, s természetesen az éjszakai versenyzésben lelik legnagyobb örömüket. Hozzájuk csatlakozunk új tagként, akikkel egyenként, különféle versenyek folyamán fogjuk összeszűrni a levet. Mindegyikük másmilyen mentalitású versenyeken érzi magát otthon, Robin például imádja a drifteket, ezért tőle olyan kihívásokat kapunk, melyekben széles kanyarokban kell bizonyítani rátermettségünket a driftelés terén. Manu és Spike már inkább sima versenyekre invitál minket, melyeket egyébként Ventura Bay utcáin szétszórva fedezhetünk fel, na és persze ott van Amy, aki a csendesebb szerelő csapatban. A térképet megnyitva jól látszódik számunkra, hogy hol és milyen versenyek várnak ránk a városban, melyekhez azonnal oda is teleportálhatunk, ha nincs kedvünk a kerületeken keresztülvágni minden egyes alkalommal. Ezt egyébként nem nagyon javasoljuk (legalábbis eleinte), hiszen ilyenkor kihagyjuk a lehetőségét annak, hogy összefussunk rendőrökkel, akiket most is jólesik palira venni és megfuttatni a városon belül, amivel Outlaw pontokat gyűjthetünk. Ezen kívül nem fogjuk megtalálni a közel 30 darab elrejtett alkatrészt és a bejárható vistákat sem a városban, valamint lemaradunk a fánkozásról, ami autós nyelven már egészen mást jelent, mint amire éhesen gondol az ember.

A játékot egyébként telis-tele pakolták olyan videókkal, melyekben hús vér színészek igyekeznek élettel megtölteni virtuális csapattársainkat. Ezek a videók ahhoz képest, hogy egy játékról beszélünk, egészen jól sikerültek. Persze nem kell Oscar díjas alakításokra számítanunk, néhol kifejezetten idegesítő, ahogy a színészek túljátsszák a szerepeiket, minden esetre hangulatos, kiváló minőségű átvezető jelenetekről van szó, melyek egyébként technikailag is érdekesek, hiszen a készítőknek sikerült ezekre a mozgóképekre rávarázsolni a játék során megszerzett autóinkat. Ilyet pedig videojátékokban még nem láthattunk. Csapatunk tehát egy perc nyugalmat se hagy nekünk majd, ami bármilyen furcsán is hangzik, a Need for Speed egyik legbosszantóbb eleme is. Ennek köszönhetően folyamatosan csengeni fog a telefonunk, hogy most menjünk ide vagy oda, miért nem vagyunk már itt és ott, és ugye milyen király volt az előbb a verseny. Ha pedig kilépünk a játékból, és újból betöltjük azt, minden telefonbeszélgetést meghallgathatunk még egyszer, amitől aztán simán elborul az agya még a legnyugisabb versenyzőnek is. Különösen bosszantó, hogy a versenyek nagy részét is kénytelenek vagyunk sokszor az ő társaságukban lenyomni, ami azt jelenti, hogy nem nagyon távolodhatunk el tőlünk driftelés és vagánykodás közben, különben nem kapunk pontot azokért. Ez pedig azért iszonyú idegesítő, mert simán belénk farolnak, ha úgy tartja kedvük, és úgy foglalják el a helyet a drága aszfalton, hogy sokszor vért fogunk izzadni azért, hogy egy hosszabbat drifteljünk. A mesterséges intelligencia tehát ezúttal is hagy némi kivetni valót maga után. Egyébként van egy jó és egy rossz hírünk azoknak, akik nem szeretik a drifteléseket: driftelni nagyon jól lehet a játékban, pár csúszka állításával belőhetjük autónkat úgy, hogy „csúszósabb” vagy „tapadósabb” legyen, megfelelő beállításokkal pedig szinte hozzá se kell érnünk a fékhez, máris farolva vesszük be a legkisebb kanyarokat. A rossz hír viszont az, hogy iszonyú sokat kell driftelnünk. Nem csak azért, hogy sok pontot kapjunk, hanem azért is, mert a versenyek nagy részében nem a helyezés számít, hanem a driftelési pontszámunk.

A Need for Speedben visszatértek és teljesen új pompában díszelegnek az autotuningolási lehetőségek, melyekkel elég cudarul bántak az elmúlt években a fejlesztők. Főleg, ha a sorozat mellé állítjuk a nagy etalont, a Forza-t, ahol nemcsak kismillió autó várt a fejlesztést, de több ezer alkatrészt, matricát, karosszéria elemet aggathatunk gépjárműveinkre, ahol a végén még egy komplett festőprogrammal is nekieshetünk drágaságainknak. Ezzel szembe az új NFS még most is csak olcsó utánzatnak tűnik, de kétségtelenül jó irányba haladtak a fejlesztők e téren. Rengeteg autó, megszámolhatatlanul sok matrica minta, több százezer színkombináció, karosszéria elemek sokasága várja most a külcsínre adó játékosokat. Műhelyünkben órákat tölthetünk azzal, hogy pofásra varázsoljunk kedvenc gépeinket, s most már végre nem csak pár alkatrészt, hanem szinte mindent lecserélhetünk autóinkon. A szelepfedelet, az gyújtógyertyákat, az elektronikát, az abroncsokat, sőt, még az autóhifit is átalakíthatjuk, melyekkel természetesen kocsink teljesítményét javíthatjuk. Külsőben pedig nem csak a festést és pár karosszéria alkatrészt cserélhetünk le, hanem hozzányúlhatunk még a fényszórók és a visszapillantó tükrökhöz is. Ez a rész tehát rengeteget fejlődött az előző részekhez képest, melyet rendkívül nagy örömmel fogadtunk.

Nem beszéltünk még a mindent elsöprő látványról, pedig ha valamit lehet dicsérni az új Need for Speedben a szélesre tárt tuningolási lehetőségek mellett, az a látvány. Ez pedig egészen elképesztő. A fények és árnyékok együttes játéka döbbenetes, a részletesség parádés, az autók pedig eszméletlen jól néznek ki. Mindegy, hogy Ventura Bay melyik kerületében járunk, a látvány mindenhol szemkápráztató, legyen szó akár a szerpentines hegyvidékről vagy a belvárosról. Ahogy a szirénázó rendőrautók kék-piros fénnyel megfestik mögöttünk a házakat és az autónkat, miközben esőcseppek és a szembe jövő autók éjszakai fényszórói elvakítanak minket, az olyan látványt eredményez, mintha már nem is videojátékot néznénk, hanem valami CG jelenetet. Legalábbis amikor a szűrők is a képernyőn vannak. Akinek pedig elég erős gépe van, az a frissen megjelent PC-s változatot akár 4K-s felbontásban is élvezheti!

Supported Wheels: Logitech G27, Logitech G29, Logitech G920, Thrustmaster TX, Thrustmaster T150, Thrustmaster T300, Thrustmaster T500, Fanatec CSR

Minimális gépigény:
CPU: Intel Core i3-4130 or equivalent with 4 hardware threads
RAM: 6GB
GPU: NVIDIA GeForce GTX 750 Ti 2GB, AMD Radeon HD 7850 2GB, or equivalent DX11 compatible GPU with 2GB of memory
DX: DirectX 11
OS: 64-bit Windows 7 vagy újabb
Tárhely: 30GB
Hálózat: 192 KBPS vagy gyorsabb internet kapcsolat
Ajánlott periféria: Dual analog controller

Ajánlott gépigény:
CPU: Intel Core i5-4690 or equivalent with 4 hardware threads
RAM: 8GB
GPU: NVIDIA GeForce GTX 970 4GB, AMD Radeon R9 290 4GB, or equivalent DX11 compatible GPU with 4GB of memory
DX: DirectX 11
OS: 64-bit Windows 7 vagy újabb
Tárhely: 30GB
Hálózat: 512 KBPS vagy gyorsabb internet kapcsolat

forrás
Értékeld a témát:
Lezárt
  • Információ
  • Ki van itt

    Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég